What is a copyright

 Legal monopoly that protects published or unpublished original work (for the duration of its author's life plus 50 years) from unauthorized duplication without due credit and compensation. Copyright covers not only books but also advertisements, articles, graphic designs, labels, letters (including emails), lyrics, maps, musical compositions, product designs, etc. According to the major international intellectual-property protection treaties (Berne Convention, Universal Copyright Convention, and WIPO Copyright Treaty) five rights are associated with a copyright: the right to: (1) Reproduce the work in any form, language, or medium. (2) Adapt or derive more works from it. (3) Make and distribute its copies.

 

 

انحصار حقوقی که از کار اصلی انتشار یا منتشر نشده (برای مدت زمان زندگی نویسنده آن را به اضافه 50 سال) از تقلید غیر مجاز بدون اعتبار به دلیل و جبران. کپی رایت را پوشش می دهد نه تنها کتاب بلکه تبلیغات، مقالات، طرح های گرافیکی، برچسب، نامه (از جمله ایمیل)، شعر، نقشه ها، ساخت موسیقی، طراحی محصول، و غیره با توجه به معاهدات عمده حفاظت فکری-اموال بین المللی (کنوانسیون برن، جهانی کپی رایت حق:: (1) را دوباره به کار در هر فرم، زبان، و یا متوسط کنوانسیون، و پیمان کپی رایت WIPO) پنج حقوق با کپی رایت همراه است. (2) تطبیق و یا مشتق آثار تر از آن. (3) ساخت و کپی آن توزیع.

JoomShaper