What does competence mean

 1. A cluster of related abilities, commitments, knowledge, and skills that enable a person (or an organization) to act effectively in a job or situation. Competence indicates sufficiency of knowledge and skills that enable someone to act in a wide variety of situations. Because each level of responsibility has its own requirements, competence can occur in any period of a person's life or at any stage of his or her career.
2. Law: The capacity of a person to understand a situation and to act reasonably. Disputes regarding the competence of an individual are settled by a judge and not by a professional (such as a doctor or a psychiatrist) although the judge may seek expert opinion before delivering at a judgment. Also called legal capacity.

 

 

1. خوشه توانایی های مرتبط، تعهدات، دانش و مهارت است که یک فرد (یا سازمان) را قادر به عمل به طور موثر در یک کار و یا وضعیت. صلاحیت نشان می دهد کافی از دانش و مهارت است که قادر به کسی برای عمل در طیف گسترده ای از شرایط. از آنجا که هر سطح از مسئولیت است به نیاز خود آن، صلاحیت می تواند در هر دوره از زندگی یک شخص و یا در هر مرحله از کار خود و یا او را رخ می دهد.
2. قانون: ظرفیت از یک فرد به درک وضعیت و به عمل منطقی. اختلافات در مورد صلاحیت یک فرد توسط یک قاضی و نه با حرفه ای حل و فصل (مانند یک دکتر یا روانپزشک) اگر چه قاضی ممکن است به دنبال نظر متخصص قبل از ارائه در قضاوت. همچنین ظرفیت قانونی نامیده می شود.

JoomShaper